Masz problem? Potrzebujesz pomocy prawnej? Skontaktuj się z Nami
Co każdy przedsiębiorca powienien wiedzieć o ustawie o ochronie sygnalistów? Jak zdobyta wiedza może przydać się w biznesie? Jak wdrożyć kolejną dyrektywę w przedsiębiorstwie, aby uniknąć kar?
Na te i inne pytania uzyskają Państwo wyczerpującą odpowiedź podczas konsultacji z naszymi ekspertami. Przypominamy, że od 25.09.2024 r. obowiązuje (choć częściowo) Ustawa o ochronie sygnalistów (Dz.U.2024.928 z dnia 2024.06.24). Pozostała część wejdzie w życie dopiero po 25.12.2024, ale to nie powód, by zostawiać wdrożenie tych przepisów na ostatnią chwilę!
Głównym założeniem zarówno Dyrektywy, jak i ustawy jest zapewnienie minimalnych standardów ochrony tzw. sygnalistów, czyli osób, które wykorzystują wewnętrzne lub zewnętrzne kanały komunikacyjne, aby informować o nieprawidłowościach i naruszeniach prawa, których były świadkami w czasie wykonywania swojej pracy.
Podmioty prawny, prywatny lub publiczny o których mowa w ustawie, które zatrudniają co najmniej 50 osób, co do zasady, muszą mieć wdrożoną procedurę wewnętrzną. W podmiotach mniejszych, w których takiego wymogu nie ma, osoby chcące zgłosić nieprawidłowości mogą od razu skorzystać z kanałów zewnętrznych – zgłosić się bezpośrednio do organu publicznego, co może rodzić poważniejsze skutki, niż gdyby informacja o nieprawidłowościach najpierw dotarła do osób zarządzających daną firmą.
Jak zminimalizować ryzyko i zaoszczędzić firmie stresu i niepotrzebnych wydatków? Odpowiedzi udzielą nasi eksperci prawni ds. wdrażania przepisów unijnych.
www.aliantlaw.pl